ODIJA Nikaragua el Limoncillo filtr 250g kawa ziarnista speciality do metod alternatywnych
towar niedostępny






Opis
ODIJA Nikaragua el Limoncillo filtr 250g
Charakterystyka kawy
data palenia |
2022.12.05
|
palarnia | |
pochodzenie | |
region |
Matagalpa
|
farma |
Finca Mierisch
|
uprawy |
850 - 1100 m n.p.m.
|
odmiana | Java, Caturra |
proces | |
typ palenia | |
palenie | |
profil sensoryczny |
orzech włoski
czerwone jabłko goździki |
ocena |
brak dannych
|
Opis
Nikaragua Limoncillo to propozycja dla fanów mniej kwasowych kaw. Charakteryzują ją subtelnie owocowe, słodkie nuty, intensywna orzechowość i przyprawowy finisz. Przypadnie do gustu każdemu, kto w kawach przelewowych poszukuje klasycznej wyrazistości i słodyczy.
Kawa Nikaragua Limoncillo otrzymała swą nazwę po niewielkich cytrusach uprawianych na początku istnienia farmy, z której pochodzi. To rodzinne przedsiębiorstwo Finca Mierisch zostało zapoczątkowane przez imigrantów z Niemiec. Założyciel – Bruno Meirisch był nimieckim geologiem, który brał udział w budowaniu kolei w Nikaragui. Jednak po zakończeniu pracy rząd kraju z powodów finansowych deficytów nie mógł wypłacić mężczyźnie pełnej należności za wykonaną przez niego pracę. Dlatego podarowano mu ziemię, na której początkowo uprawiał drzewa cytrynowe.
Z czasem, dzięki narodowemu programowi popularyzacji kawy, Bruno postanowił zasadzić na swym gruncie pierwszy krzew kawowca. Tak w 1908 r. założona została przez niego plantacja kawy.
Na farmie bardzo istotna jest praca i produkcja w poszanowaniu dla naturalnych zasobów. Po zebraniu, wiśnie kawowe są zanurzane w wodzie, a później pestkowane przy użyciu jak możliwie najmniejszej ilości wody. Następnie ziarna fermentowane są w specjalnych zbiornikach na sucho przez 36 godzin. Taki proces pozwala na maksymalną oszczędność wody. Później kawa jest myta, aby usunąć z niej resztki miąższu, a kolejnym etapem jest suszenie ziarna. Odbywa się ono na specjalnych, przepuszczalnych tkaninach rozłożonych bezpośrednio na ziemi. Dzięki temu ziarna są równomiernie suszone i nie wilgotnieją. Suszą się w ten sposób przez dwa dni w stuprocentowym nasłonecznieniu. Po tym czasie przenoszone są na specjalne stoły do suszenia, gdzie w 75% cieniu schną jeszcze przez 13 dni do osiągnięcia poziomu wilgotoności 11,5% lub mniej. Ostatecznie ziarna trafiają do magazynu gdzie jeszcze przez pewien czas wyrównuje się ich wilgotność tak, by każde ziarenko było jak najbardziej zbliżone do drugiego. Pozwala to na utrzymanie kawy w świeżości na dłużej. Cała woda z procesu obróbki ziarna jest po wszystkim uzdatniana w specjalnych zbiornikach, aby znów wrócić do naturalnego obiegu.
Wszyscy pracownicy farmy są przez jej właścicieli traktowani równo i z należytym szacunkiem. Dla dzieci pracujących na farmie rodziców na terenie gospodarstwa wybudowano szkołę, aby ich pociechy mogły uczyć się blisko opiekunów. Dodatkowo, zatrudnieni mają dostęp do kliniki otwartej tylko na potrzeby plantacji.
Polityka farmy nie tylko stwarza doskonałe warunki pracy dla zatrudnionych w niej osób.
Dzięki wielkim staraniom i pracy w harmonii z przyrodą, kawa produkowana na plantacji jest wyśmienita. Nikaraguę Limoncillo charakteryzuje czysty i zbalansowany smak. Pierwsze skrzypce w bukiecie smakowym gra tu intensywny orzech włoski, który łagodnieje wraz z eksplozją słodyczy czerwonego jabłka. Całość wieńczy lekko wytrawna nuta goździków. Napar z tej kawy docenią wielbiciele klasycznych smaków kawy i jej intensywności.
Polecane metody zaparzenia kawy ODIJA Nikaragua el Limoncillo
AeroPress
dripper
Chemex
ekspres przelewowy
French Press
Sprawdź jak zmielić kawę odpowiednio do różnych metod parzenia
Cechy produktu
Data palenia | 2022/12 |
Producent | ODIJA |
Producent (kraj) | Polska |
Rodzaj kawy | Ziarnista |
Arabica / Robusta | 100% Arabica |
Jakość kawy | Speciality |
Single Origin / Blend | Single Origin |
Pochodzenie ziaren | Nikaragua |
Obróbka | mokra / washed |
Stopień palenia | jasny |
Zalecana metoda parzenia | metody alternatywne - aeropress, chemex, dripper, inne |
Waga | 250g |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.