LaCava Shady Bru filtr 1kg kawa ziarnista
Opis
data palenia |
2024.03.25
|
palarnia | |
pochodzenie |
Nikaragua (arabika)
Rwanda (robusta) |
uprawy |
1000 - 1800
|
odmiana |
Caturra
robusta |
proces | |
typ palenia | |
palenie | |
profil sensoryczny |
kakao
cedr |
ocena |
84 pkt SCA
|
Takich ziaren kawowy świat jeszcze nie cuppował! Poznaj pierwszy blend specialty pod filtr Nicaragua Las Mimosas z dodatkiem 30%, wysoko punktowanej, mytej robusty Twongere z Rwandy.
Robusty przeżywają obecnie renesans. Oceniane rygorystycznie jak najlepsze arabiki, określane są jako „Fine Robusta” i często są od nich droższe w zakupie. Do projektu wybrana została organiczna robusta Fair Trade, certyfikowana przez Rain Forest Alliance.
W naparze odnajdziesz orientalne nuty kakao, drzewa cedrowego i świeżego tytoniu.
Pełny charakter tej kawy zdecydowanie najlepiej wydobędziesz przygotowując ją alternatywnymi metodami, jak dripper (np. V60, Origami, Kalita, Clever), Chemex, AeroPress lub french press.
AeroPress
dripper
Chemex
ekspres przelewowy
French Press
proporcje:
6.5g kawy
100g wody
temperatura:
93-96°C
mielenie:
średnio-grube
czas parzenia:
2:15 - 2:30 min
- doza - 18 g
- mielenie (Comandante) - 23 kliki
- woda - 300 ml, 96°C
- preinfuzja - 60 ml / 40 sekund
- czas parzenia - 2.45 - 3.00 minuty
- doza - 17 g
- mielenie (Comandante) - 27 - 30 klików
- woda - 200 ml, 90-93°C
- czas parzenia - 1.30 - 2.00 minuty
- Przepłucz papierowy filtr wodą przed wsypaniem kawy
- Zalewaj kawę na 3-5 razy, równymi ilościami wody (np. 5×60g) w równych odstępach czasu.
- Nie pozwól kawie w filtrze zupełnie wyschnąć pomiędzy kolejnymi zalaniami.
- Jeśli kawa ma nieco gorzki smak, spróbuj zmielić ją nieco drobniej.
- Jeśli pojawia się zbyt duża kwasowość, zmiel nico drobniej.
- Pamiętaj, aby używać miękkiej, przefiltrowanej wody!
Sprawdź jak zmielić kawę odpowiednio do różnych metod parzenia
Szczegóły
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.