Kyoto Rwanda Rum & Porter Barrel Aged filtr 250g kawa ziarnista speciality do metod alternatywnych





Opis
Kyoto Rwanda Rum & Porter Barrel Aged filtr 250g
Charakterystyka
data palenia |
2023.02.28
|
palarnia | |
pochodzenie | |
region |
Western Province
|
plantacja |
Kopakama
|
uprawy |
1600 - 2000 m n.p.m.
|
odmiana | Bourbon Jackson |
proces | |
typ palenia | |
palenie | |
profil |
|
ocena |
brak danych
|
Opis
Chcąc wzbogacić ofertę o jeszcze bardziej pokręcone smaki roasterzy czasami uciekają się do drobnych kombinacji i machlojek:)
Przed nami nowy projekt, do którego użyto specjalnej beczki. Proces "postarzania" a właściwie uszlachetniania ziaren to ryzykowna gra ponieważ efekt nie zawsze zadowala. Jednak to już kolejne dziecko współpracy z Browarem Birbant.
Najpierw mocny rum a później mocny porter wypełniały wnętrze dębowej beczki. Następnie wylądowała w niej kawka z Rwandy od sprawdzonego dostawcy - 1000 Hills Products. Jest to ziarno pochodzące z obróbki mytej, które w podstawowym profilu charakteryzowało się lekkim body i dobrą kwasowością.
Po kilkutygodniowej maceracji mamy doskonałe i zaskakujące efekty.
Jak zaparzyć tę kawę?
- użyj dobrej wody (Kryształ Żywiecki, lub filtrowanej, np. w dostępnym u nas Peak Water)
- teremperatura wody: 95°C
- 6g kawy na każde 100 ml
- zmiel odrobinę grubiej (29 klików na Comandante)
- czas parzenia: 4 - 5 min
Polecane metody zaparzenia kawy Kyoto Rwanda Rum & Porter Barrel Aged
AeroPress
dripper
Chemex
ekspres przelewowy
French Press
Sprawdź jak zmielić kawę odpowiednio do różnych metod parzenia
Cechy produktu
Data palenia | 2023/02 |
Producent | Kyoto |
Producent (kraj) | Polska |
Rodzaj kawy | Ziarnista |
Arabica / Robusta | 100% Arabica |
Jakość kawy | Speciality |
Single Origin / Blend | Single Origin |
Pochodzenie ziaren | Rwanda |
Region | Western Province |
Obróbka | mokra / washed |
Stopień palenia | jasny |
Zalecana metoda parzenia | metody alternatywne - aeropress, chemex, dripper, inne |
Waga | 250g |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.