Kyoto Burundi Karambo filtr 250g kawa ziarnista speciality do metod alternatywnych





Opis
Kyoto Burundi Karambo filtr 250g
Charakterystyka
data palenia |
2023.02.24
|
palarnia | |
pochodzenie | |
region |
Muyinga
|
producent |
Girukwishaka Etiennee
|
stacja obróbki |
Karambo
|
uprawy |
1500 - 1700 m n.p.m.
|
odmiana | Red Bourbon |
proces |
natural anaerobic
|
typ palenia | |
palenie | |
profil |
|
ocena |
brak danych
|
Opis
Palarnia Kyoto dość długo szukała odpowiednio „pokręconego” ziarna z Burundi aż w końcu los się do nich uśmiechnął. Przed nami kawa pochodząca z pięknych pagórkowatych terenów prowincji Muyinga, gdzie rosła na wysokościach 1500 – 1700 m. n.p.m. Doskonałe warunki klimatyczne sprzyjające rozwojowi odmiany Red Bourbon nadały jej masę karmelowej i czekoladowej słodyczy.
Kawa po zbiorach trafiła do stacji obróbki Karambo, gdzie pod czujnym okiem Girukwishaka Etiennee przeszła obróbkę naturalną oraz proces beztlenowej fermentacji.
Jak można się było spodziewać, jest bogato… eksperyment należy uznać za wyjątkowo udany. Do tego wprawna ręka, oko i ucho roastera Kyoto i mamy niezły klejnocik sensoryczny do kolekcji.
Jak zaparzyć tę kawę?
- użyj dobrej wody (Kryształ Żywiecki, lub filtrowanej, np. w dostępnym u nas Peak Water)
- teremperatura wody: 90-92°C
- 6,5g kawy na każde 100 ml
- zmiel odrobinę grubiej (28 klików na Comandante)
- czas parzenia: 3 - 4 min
Polecane metody zaparzenia kawy Kyoto Burundi Karambo
AeroPress
dripper
Chemex
ekspres przelewowy
French Press
Sprawdź jak zmielić kawę odpowiednio do różnych metod parzenia
Cechy produktu
Data palenia | 2023/03 |
Producent | Kyoto |
Producent (kraj) | Polska |
Rodzaj kawy | Ziarnista |
Arabica / Robusta | 100% Arabica |
Jakość kawy | Speciality |
Single Origin / Blend | Single Origin |
Pochodzenie ziaren | Burundi |
Obróbka | anaerobic |
Stopień palenia | jasny |
Zalecana metoda parzenia | metody alternatywne - aeropress, chemex, dripper, inne |
Waga | 250g |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.