Kawę Palę Brasil Colibri Santos espresso 1kg kawa ziarnista speciality





Opis
Kawę Palę Brasil Colibri Santos espresso 1kg
data palenia |
2023.07.13
|
palarnia | |
pochodzenie | |
region |
Guaxupé
Minas Gerais |
uprawy |
1000 m n.p.m.
|
odmiana |
Mundo Novo Catuai
Caturra |
proces | |
typ palenia | |
palenie | |
profil sensoryczny |
nugat syrop klonowy orzechy laskowe |
ocena |
83,00 SCA
|
Brazylia Colibri jest produkowana na południu Minas Gerais, położonym na południowym wschodzie hrabstwa. Stan Minas Gerais ma powierzchnię zbliżoną do wielkości Francji. Region ten odpowiada za około połowę całkowitej produkcji kawy w Brazylii. Klimat w tym regionie jest tropikalny.
Polecane metody zaparzenia tej kawy
Pełny charakter tej kawy zdecydowanie najlepiej wydobędziesz przygotowując ją przy pomocy klasycznych metod jak ekspres ciśnieniowy czy kawiarka.
Jeśli lubisz klasyczny smak kawy, sprawdzi się ona również w prasce (french press) czy w tradycyjnej metodzie zaparzenia w kubku.
ekspres kolbowy
ekspres automatyczny
kawiarka
French press
Jeśli używasz ekspresu kolbowego spróbuj nasze polecanej metody, którą łatwo zmodyfikujesz w zależności od Twoich preferencji smakowych:
- doza - 18g kawy dająca 38-40g naparu
- czas parzenia - 26 - 30 sekund
Jeśli lubisz w kawie więcej aromatów i smaków owocowych, zmiel kawę nieco drobniej i użyj większej dozy.
W ekspresach automatycznych ustawiając mielenie na drobniejsze niż ustawienie fabryczne uzyskasz pełniejszy smak. Jeśli kawa zacznie mieć zbyt kwaskawy charakter, cofnij mielenie na odrobinę grubsze - to najczęściej jest "złoty środek" na pełny i głęboki smak kawy.
Sprawdź jak zmielić kawę odpowiednio do różnych metod parzenia
Cechy produktu
Data palenia (miesiąc) | 2023/07 |
Zalecana metoda parzenia | ekspres, kawiarka, french press |
Stopień palenia | średni do średni + |
Producent | Kawę Palę |
Pochodzenie ziaren | Brazylia |
Arabica / Robusta | 100% Arabica |
Proces | sucha / natural |
Waga | 1 kg |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.