HAYB Competition Coffee #003/2023: Kolumbia Juan Martin Pink Bourbon Anaerobic filtr 250g kawa ziarnista speciality do metod alternatywnych





Opis
HAYB Competition Coffee #003/2023: Kolumbia Juan Martin Pink Bourbon Anaerobic filtr 250g
Charakterystyka
data palenia |
2023.02.01
|
palarnia | |
pochodzenie | |
region |
Cauca
|
uprawy |
2050 m n.p.m.
|
odmiana | Pink Bourbon |
proces | |
typ palenia | |
palenie | |
profil sensoryczny |
|
ocena |
88.75 pkt SCA
|
Opis
To naprawdę ciekawe ziarna, prosto z najwyższego miejsca w regionie Cauca w Kolumbii.
Kawa została zebrana ręcznie, w szczycie swojej dojrzałości. Zaraz po zebraniu, całe wiśnie zostały zamknięte do beztlenowej fermentacji na 24h, a następnie w workach grainpro na kolejne 90h. To zaowocowało powstaniem kwasu mlekowego, a to właśnie on wpływa na ciekawą kwasowość tej kawy i jej aksamitne body.
Polecane metody zaparzenia kawy HAYB Kolumbia Juan Martin Pink Bourbon
AeroPress
dripper
Chemex
ekspres przelewowy
French Press
Jak przygotować tę kawę w dripperze:
- doza - 18 g
- mielenie (Comandante) - 23 kliki
- woda - 300 ml, 96°C
- preinfuzja - 60 ml / 40 sekund
- czas parzenia - 2.45 - 3.00 minuty
Zalania do 150/300ml w 0:40 i 1:15, koniec w 1:45. Po każdym warto zamieszać driperem dwa razy.
Jak przygotować tę kawę w aeroperessie:
- doza - 17 g
- mielenie (Comandante) - 27 - 30 klików
- woda - 200 ml, 96°C
- czas parzenia - 1.30 - 2.00 minuty
Metoda odwrócona: wlej 100 ml wody, wsyp kawę i dolej pozostałe 100 ml. Zamieszaj 5 razy, zakręć i poczekaj do 1:30.
Sprawdź jak zmielić kawę odpowiednio do różnych metod parzenia
Cechy produktu
Data palenia | 2023/02 |
Producent | HAYB |
Producent (kraj) | Polska |
Rodzaj kawy | Ziarnista |
Arabica / Robusta | 100% Arabica |
Jakość kawy | Speciality |
Single Origin / Blend | Single Origin |
Pochodzenie ziaren | Kolumbia |
Region | Quindìo |
Obróbka | mokra / washed |
Stopień palenia | jasny |
Zalecana metoda parzenia | metody alternatywne - aeropress, chemex, dripper, inne |
Waga | 250g |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.