Audun Drip No. 2 Brazylia Fazenda Monte Belo filtr 1kg kawa ziarnista
Opis
data palenia |
2024.02.13
|
palarnia | |
pochodzenie |
(75%) Brazylia
(25%) inne
|
proces |
natural /
washed |
typ palenia | |
palenie | |
profil |
|
ocena |
brak danych
|
Autorska mieszanka przygotowana przez Auduna Sorbottena, Mistrza Świata Roasterów 2015. Kawa klasy speciality wypalona w palarni Audun Coffee.
Głównym składnikiem tego blendu (>75%) są ziarna Fazenda Monte Belo, będące głównym źródłem słodyczy w tej kawie. Pozostałe ziarna są tajemnicą Auduna. Kawa polecana głownie dla tych, którzy cenią klasykę w kawie.
Kawa doskonale sprawdzi się w ekspresie przelewowym, który przygotuje pozbawioną kwasowości i słodką kawę z minimalnym akcentem owocowych nut.
Pełny charakter tej kawy zdecydowanie najlepiej wydobędziesz przygotowując ją alternatywnymi metodami, jak dripper (np. V60, Origami, Kalita, Clever), Chemex, AeroPress lub french press.
AeroPress
dripper
Chemex
ekspres przelewowy
French Press
proporcje:
6.5g kawy
100g wody
temperatura:
93-96°C
mielenie:
średnio-grube
czas parzenia:
2:15 - 2:30 min
- doza - 18 g
- mielenie (Comandante) - 23 kliki
- woda - 300 ml, 96°C
- preinfuzja - 60 ml / 40 sekund
- czas parzenia - 2.45 - 3.00 minuty
- doza - 17 g
- mielenie (Comandante) - 27 - 30 klików
- woda - 200 ml, 90-93°C
- czas parzenia - 1.30 - 2.00 minuty
- Przepłucz papierowy filtr wodą przed wsypaniem kawy
- Zalewaj kawę na 3-5 razy, równymi ilościami wody (np. 5×60g) w równych odstępach czasu.
- Nie pozwól kawie w filtrze zupełnie wyschnąć pomiędzy kolejnymi zalaniami.
- Jeśli kawa ma nieco gorzki smak, spróbuj zmielić ją nieco drobniej.
- Jeśli pojawia się zbyt duża kwasowość, zmiel nico drobniej.
- Pamiętaj, aby używać miękkiej, przefiltrowanej wody!
Sprawdź jak zmielić kawę odpowiednio do różnych metod parzenia
Szczegóły
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.