Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty InPost) już od 199,00 zł.
 

CoffeeLove Opinie z ekomi-pl.com

Opcje przeglądania
Kategorie
Producent
Producent (kraj)
Jakość kawy
Single Origin / Blend
Pochodzenie ziaren
Region
Odmiana botaniczna
Zalecana metoda parzenia
Cena
  • od
    do

Kimbo - włoska kawa, narodzona z neapolitańskiej tradycji

Kawa rozpowszechniła się w całym zachodnim świecie, kiedy w XVII wieku została prawdopodobnie przywieziona przez Turków podczas oblężenia Wiednia. W Londynie był to bardzo popularny napój, jeszcze przed czasami, kiedy herbata stała się tradycyjnym napojem w kraju nad Tamizą. Goldoni wspomina, że kawiarnie kwitły w Wenecji. A w Wiedniu Luigi Marsili, w książce pod tytułem „Bevanda Asiatica” wspomina o używaniu kawy już od 1685 roku. Dziś jednak ani Londyn, ani Wenecja, ani nawet Wiedeń nie są kojarzone z kawą. Miejscem, które pierwsze przychodzi na myśl o kawie jest Neapol. To oczywiście tylko opinia, nie poparta żadnymi badaniami, ale ma bardzo głębokie korzenie. Przyczyna tkwi w szczególnym związku Neapolitańczyków z kawą. Jest to związek miłości bez żadnych zobowiązań.

Można powiedzieć, że od samego początku neapolitańczycy wpasowali kawę w swój stylu życia. Kawa zawsze była doceniana (choć czasami też potępiana) w Europie Północnej ze względu na jej energetyczne zalety. W Neapolu kawę kochano instynktownie. Bo kawa neapolitańska to przyjemność, która jest celem samym w sobie. Oscar Wilde mówi, że można zrezygnować z wszystkiego, z wyjątkiem tego, co jest zbyteczne. Edoardo kontynuując jego myśl, zgadza się i w „Questi Fantasmi!” mówi, że może zrezygnować ze wszystkiego, z wyjątkiem filiżanki kawy popijanej na balkonie.

Wieloletnie doświadczenia

Jeśli picie kawy to czysta przyjemność, to wypalanie i przyrządzenie jej jest dziełem sztukie, w której liczy się talent, jak we wszystkich sztukach.
Neapolitańczycy, od lat wypalali kawę w domach. Tak narodziła się długa tradycja., która przyczyniła się do powstania słynnej kawy neapolitańskiej.
Prawdziwa sztuka nigdy nie jest wykonywana w pośpiechu.

Założyciele marki Kimbo

W mieście, w którym praktycznie każdy kultywuje i przekazuje sztukę palenia i parzenia kawy, niektórzy wyróżniają się szczególnym talentem i intuicją. Tak właśnie było w przypadku braci Rubino, którzy założyli firmę Cafè do Brasil.
Nie zaczynali jako producenci. Byli właścicielami kawiarni. Pomagali ojcu w zarządzaniu rodzinnym barem / piekarnią. Popularność ich espresso wkrótce rozprzestrzeniła się poza ich sąsiedztwo i byli tacy, którzy przybywali z daleka by wypić przygotowaną przez nich kawę. Popularność miejsca rosła bardzo powoli ale stale. Tak narodziło się ich marzenie - by umożliwić przyjemność płynącą z picia neapolitańskiej kawy poprzez dostarczanie do barów i domów ich kawy na całym świecie.

W latach sześćdziesiątych Bracia Rubino skorzystali z możliwości, jaką dały nowe techniki pakowania. Dzięki rewolucyjnej puszce pakowanej próżniowo, neapolitańska tradycja prawdziwej kawy mogła być zabrana wszędzie. W tym celu w 1963 roku powstała palarnia Cafè do Brasil, która wkrótce stała się jedną z najważniejszych palarni kawy w Europie. Ich kawa stała się słynna w całych Włoszech, a wkrótce również na całym świecie. Nowy jak towarowy, który został wprowadzony - Kimbo - stał się synonimem włoskiej i neapolitańskiej kawy.

Kimbo S.P.A.

Kimbo to marka założona przez braci Rubino w 1963 roku, od której powstał znak towarowy Kimbo. Nazwa nawiązuje do egzotycznych krajów, w których uprawia się ziarna kawy. Kilka lat później powstał również znak towarowy Kosè, dobry i wygodny produkt. W 2012 roku podbił kawiarnie na Sardynii, dzięki przejęciu historycznej firmy kawowej z Cagliari, La Tazza d’Oro. Obydwie marki należą do firmy Cafè do Brasil, która w 1994 roku zajęła drugie miejsce w segmencie detalicznym włoskiego rynku kawy pakowanej, którą zajmuje do dziś. Rosnący sukces jest z pewnością zasługą przywiązania do tradycji i doskonałej jakości, a także inwestycji w  infrastrukturę korporacyjną. Doskonale to widać na przykładzie fabryki Melito w Neapolu, która rozciąga się na ponad 40 000 metrów kwadratowych, gdzie urządzenia i procesy produkcyjne są stale aktualizowane i zawsze gwarantują osiągnięcie bardzo wysokich standardów produkcyjnych, przy jednoczesnym uwzględnieniu ochrony środowiska.

Celem firmy jest rozpowszechnienie włoskiej kawy na całym świecie poprzez dostarczanie kawy wysokiej jakości, inspirowanej neapolitańską tradycją i produkowaniem we Włoszech.

Pragnieniem rodzinnej firmy jest stworzenie kawy dla każdego, kto ceni sobie bogaty smak, aromat i jakość. Dla tych, którzy szanują każdą kawę w ciągu dnia i nie chcą pić kawy, która jest przeciętna.

Poszanowanie tradycji

Pochodzenie neapolitańskie zobowiązuje. Jeśli chcesz zająć się kawą profesjonalnie, po twojej stronie jest ogromne doświadczenie i wyjątkowa tradycja. Ale istnieje również wielka odpowiedzialność: tego bogactwa nie można zaprzepaścić, znieważyć. To osobiste zobowiązanie, które podzielają wszyscy, którzy z nami współpracują. To znacznie więcej niż biznes, to powołanie.

Osobiste zaangażowanie i jakość

Jeszcze przed powstaniem Kimbo, Bracia Rubino zawsze dążyli do doskonałości, mając pewność, że jakość zawsze się opłaca. Zaangażowanie Kimbo w jakość zaczyna się od plantacji kawy - to jakość surowca. Przywiązanie do jakości jest powtarzane również w fabrykach i stosowanej technologii, w tradycji palenia i w idealnym opakowaniu, mającego wszystkie cechy, które sprawiają, że Kimbo to kawa wyjątkowa.

Współczesne trendy

Zrozumienie, a nawet przewidywanie zmian gustów i oczekiwań konsumentów kawy zmieniło tradycyjną jakość w nową jakość, chociaż zbudowaną na tradycji.
Osoby pracujące w dziale badań i rozwoju odgrywają fundamentalną rolę we wzroście Kimbo.
Kolejny istotny aspekt to dbałość o asortyment, zorganizowany tak, aby zadowolić wszystkich klientów, tych, którzy chcą pić kawę w domu, w biurze, w kawiarni.

Odpowiedzialność względem społeczeństwa i środowiska

Przyjemność picia kawy ma swoje zobowiązania: wobec konsumentów, środowiska, nas samych i naszej uczciwości. Dlatego firma Kimbo zawsze była zaangażowana w zmniejszanie wpływu procesu produkcyjnego na środowisko. Fabryka Melito produkuje kawę, ściśle przestrzegając zasad ochrony środowiska (od usuwania odpadów po oszczędzanie źródeł energii). W 2007 roku otrzymała certyfikat UNI EN ISO 1400: 2004. Stała kontrola jakości całego łańcucha produkcyjnego jest również potwierdzona certyfikatem UNI EN ISO 900: 2008. Uwaga, jaką Cafè do Brasil SPA przywiązuje do środowiska i zrównoważonego rozwoju, wyraża się w stworzeniu produktu Kimbo Espresso Integrity: każde ziarno kawy w tej nowej mieszance pochodzi wyłącznie z plantacji certyfikowanych przez Rainforest Alliance. Dowodzi to stałego zaangażowania w promowanie zrównoważonego rolnictwa, ochrony ekosystemu oraz uznania dla pracy wykonywanej przez cały personel zaangażowany w łańcuch produkcyjny.

Kimbo w miejscach wyjątkowych

Chelsea Club i Euphorium Bakery w Londynie, Buddha Bar i Alzacja w Paryżu oraz Teatro La Scala w Mediolanie, zabytkowa kawiarnia „Gran Caffè” na Capri oraz słynna „La Caffettiera” w Neapolu. Kawa Kimbo słynie z tego, że jest ekskluzywną kawą z wyjątkowych miejsc. Kimbo współpracuje również ze znanym szefem kuchni, Filippo La Mantia, który sprawił, że kawa Kimbo jest serwowana w jego restauracji oraz w hotelu Majestic w Rzymie.

Kimbo na świecie

Kimbo to jedna z najbardziej popularnych marek kawowych na świecie.
We Francji Kimbo jest przez ponad jedenastu tysiącach kawiarni i barów. Obecna jest w ponad czterdziestu krajach, takich jak Niemcy, Belgia, Kanada, Australia, USA i Rosja.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

zadzwoń do nas: 693 890 281

napisz do nas: shop@coffeelove.pl

PRODUCENCI
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium